logo's radiostations
-
- Forum newbie
logo's radiostations
Wij hebben een week onze VW high up white. Ik heb me wat verdiept in het maps and more. Ik miste daar een lijst logos voor verschillende radiostations. Alleen radio 1,2 3 ed was aanwezig een oook bij Navigon leverde het zoeken niets op. Op het forum heb ik alleen een post gevonden waarin iemand dit bij navigon heeft nagevraagd, maar dat leverde geen logo's op
Dus ben ik zelf maar aan de gang gegaan. Hierbij een korte beschrijving
Als je de navigon aan je pc aansluit dan krijg je een verwisselbare schijf bij. Als je die opent in de windows explorer zie je een directory Mediaplayer met daarin een directory logos. Hier staan de gebruikte logos in.
Een logo is een .png file van 118 pixels breed en 124 hoog en 24bits, 32bit of 48 bits kleurdiepte (althans die werken in iedergeval). Je kunt een logo zoeken op internet en die verkleinen/aanpassen (bijv. met windows paint) naar deze grootte en dan opslaan als een .png bestand
Hoe weet het apparaat nu welk logo bij welke zender hoort, dat zit'm in de bestandsnaam. Hiervoor wordt de PI code van het RDA (radio data system) gebruikt.
Bijv. bestandsnaam PI_E3_8201 is radio1 (E3 is voor Nederlandse zenders). een volledige lijst van zenders kun je bijv vinden op:
http://radio-tv-nederland.nl/rds/rds.html.
Het gemaakte bestand zet je in de directory mediaplayer\logos, zet'm weer in de auto en je zult de logo's zien.
Ik heb er een paar gemaakt voor 538, slamfm en qmusic en rtv oost. Voor andere stations is dat eenvoudig zelf te doen.
Dus ben ik zelf maar aan de gang gegaan. Hierbij een korte beschrijving
Als je de navigon aan je pc aansluit dan krijg je een verwisselbare schijf bij. Als je die opent in de windows explorer zie je een directory Mediaplayer met daarin een directory logos. Hier staan de gebruikte logos in.
Een logo is een .png file van 118 pixels breed en 124 hoog en 24bits, 32bit of 48 bits kleurdiepte (althans die werken in iedergeval). Je kunt een logo zoeken op internet en die verkleinen/aanpassen (bijv. met windows paint) naar deze grootte en dan opslaan als een .png bestand
Hoe weet het apparaat nu welk logo bij welke zender hoort, dat zit'm in de bestandsnaam. Hiervoor wordt de PI code van het RDA (radio data system) gebruikt.
Bijv. bestandsnaam PI_E3_8201 is radio1 (E3 is voor Nederlandse zenders). een volledige lijst van zenders kun je bijv vinden op:
http://radio-tv-nederland.nl/rds/rds.html.
Het gemaakte bestand zet je in de directory mediaplayer\logos, zet'm weer in de auto en je zult de logo's zien.
Ik heb er een paar gemaakt voor 538, slamfm en qmusic en rtv oost. Voor andere stations is dat eenvoudig zelf te doen.
- Bijlagen
-
- radio_logos.zip
- (60.43 KiB) 5211 keer gedownload
Re: logo's radiostations
Hé wat goed, dat je dit hebt uitgezocht. We kunnen ze nu allemaal aanmaken en hier delen in één draadje.
Zelfs lokale zendertjes uit dorpjes bij mij in de buurt staan er tussen.
Zelfs lokale zendertjes uit dorpjes bij mij in de buurt staan er tussen.
Get up! Stand up! Don't give up ...
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant
Ha, das mooi man! Daar gaan we mee aan de slag.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
Super! Ik houd wel van die details die precies kloppen
VW High Up! EcoFuel:
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=1864#p29656
-
- Vagling liefhebber
Mooie actie +1
wie is het al gelukt
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Geniaal Up-White!
Wellicht kunnen we allemaal een paar logo's maken én op het forum knallen. Des te sneller hebben we heel de ether compleet.
Wellicht kunnen we allemaal een paar logo's maken én op het forum knallen. Des te sneller hebben we heel de ether compleet.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
+1Patrick-Brand schreef:Geniaal Up-White!
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik dacht dat de logo's er al in zaten, maar ik luister alleen 3fm. Misschien ligt het daar aan
Goed idee. Dan zetten we - wil ik voorstellen - de reeds gemaakte logo's er iedere keer bij in de zip. Zo hebben we alle logo's bij elkaar in één bestand en hoef je niet het hele draadje door om alle logo's te verzamelen en te kijken welke er al zijn gedaan en welke niet.Patrick-Brand schreef:Geniaal Up-White!
Ik zal volgende week even gaan zitten voor de lokale zenders in Zuid-Holland, te beginnen met Rijnmond en West en dan ga ik door met kleinere lokale zenders.
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Variant
zoooooooooooo
even het plaatje kopieren en dan plakken in paint.. en dan kan je in paint je eigen het plaatje selecteren en dan knippen en plakken
even het plaatje kopieren en dan plakken in paint.. en dan kan je in paint je eigen het plaatje selecteren en dan knippen en plakken
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Ik ben op dit moment bezig met onderstaande logo's. Knal ik er vanmiddag even op.
BNR
Radio 1
Radio 2
Radio Rijnmond
Skyradio
100% NL
BNR
Radio 1
Radio 2
Radio Rijnmond
Skyradio
100% NL
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Patrick-Brand schreef:Ik ben op dit moment bezig met onderstaande logo's. Knal ik er vanmiddag even op.
BNR
Radio 1
Radio 2
Radio Rijnmond
Skyradio
100% NL
Radio 1 en Radio 2 zitten toch al standaard in de PID?
Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Variant
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Aha, dat zou kunnen. Nog niet opgemerkt, luister die stations niet zo vaak.erikvank schreef:Patrick-Brand schreef:Ik ben op dit moment bezig met onderstaande logo's. Knal ik er vanmiddag even op.
BNR
Radio 1
Radio 2
Radio Rijnmond
Skyradio
100% NL
Radio 1 en Radio 2 zitten toch al standaard in de PID?
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
Het werkt!!!!
Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Patrick-Brand
- Vagling liefhebber
Ik heb het zipje aangevuld met nog enkele logo's. Nog geen tijd gehad om te controleren of het gelukt is.. Dus als iemand het geprobeerd heeft hoor ik het wel!
-Slam FM
-Skyradio
-538
-Qmusic
-BNR
-100% NL
-Veronica
-Rijnmond
-RTV Oost
-Slam FM
-Skyradio
-538
-Qmusic
-BNR
-100% NL
-Veronica
-Rijnmond
-RTV Oost
- Bijlagen
-
- Logos radio versie 2.1.zip
- (94.38 KiB) 3094 keer gedownload
The Only Way Is Up!
The Only Way Is Up!
- sven01001
- Forum newbie
Hoi is dit ook mogelijk in Belgie, ga nl deze maand m'n white up bestellen en zou dit dan ook wel willen aanpassen.
Graag rechtstreekse mail naar svenraets@gmail.com
zit nl op veel sites en weet niet meer waar ik alles gezocht heb
Vriedelijke groeten uit het kleine Belgenlandje.
Thx
Graag rechtstreekse mail naar svenraets@gmail.com
zit nl op veel sites en weet niet meer waar ik alles gezocht heb
Vriedelijke groeten uit het kleine Belgenlandje.
Thx
-
- Forum newbie
De code voor Belgie is E0 en de zenders beginnen met 6
Ik heb een lijst gevonden (staat in de pdf), niet bij alle zenders staat een PI code bij, maar het is een begin.[img]c:\temp\xx\BE-lijst.jpg[/img]
http://www.radioinvlaanderen.info/ klik daar links op Frequentielijst
Ik heb een lijst gevonden (staat in de pdf), niet bij alle zenders staat een PI code bij, maar het is een begin.[img]c:\temp\xx\BE-lijst.jpg[/img]
http://www.radioinvlaanderen.info/ klik daar links op Frequentielijst
Heb je dat wel naar z'n e-mail gestuurd!?
Laatst gewijzigd door STB op zo 07 apr 2013, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
VW High Up! EcoFuel:
-
- Forum newbie
.
Ja heb ik ook gedaanSTB schreef:Heb je dat wel naar z'n é-mail gestuurd!?!?