Achterzijde snel vuil

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Michiel » do 13 mar 2014, 12:10

Leuk alle lacherige reacties maar eerlijk gezegd irriteer ik mijzelf hier mateloos aan!
Heb hier bij nog geen enkele auto zoveel last van gehad als bij de Up!

En dan woon ik ook nog eens in Almere en is elke weg bij mij in de buurt opengebroken waardoor er nog meer zand etc ligt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Tom Westendorp » do 13 mar 2014, 12:14

Michiel schreef:Leuk alle lacherige reacties maar eerlijk gezegd irriteer ik mijzelf hier mateloos aan!
Heb hier bij nog geen enkele auto zoveel last van gehad als bij de Up!

En dan woon ik ook nog eens in Almere en is elke weg bij mij in de buurt opengebroken waardoor er nog meer zand etc ligt.
Nog nooit eerder een hatchback gereden? Elke auto met een vierkante achterkant heeft het.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Michiel » do 13 mar 2014, 12:20

Petrolhead Tom schreef: Nog nooit eerder een hatchback gereden? Elke auto met een vierkante achterkant heeft het.
Hier voor een Opel Corsa D, Ford Fiesta en een Ford Ka
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 mar 2014, 10:24

Michiel schreef:
Petrolhead Tom schreef: Nog nooit eerder een hatchback gereden? Elke auto met een vierkante achterkant heeft het.
Hier voor een Opel Corsa D, Ford Fiesta en een Ford Ka
En die hadden er geen last van? Mijn moeders Mini heeft er ook heel erg last van. Hoort bij het type auto denk ik. Mijn Fiesta was ook altijd smerig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door enie-up » vr 14 mar 2014, 10:29

Heb er nu 600 km opzitten met spatlappen en geen vuiltje aan de lucht :lol:

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door yoyoman » vr 14 mar 2014, 11:34

Dan houdt ik maar in de garage met een zeil er om heen blijft het karretje mooi schoon.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 mar 2014, 11:35

yoyoman schreef:Dan houdt ik maar in de garage met een zeil er om heen blijft het karretje mooi schoon.
Ook een optie! Maar of je er dan zo veel plezier van gaat hebben. :D :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door RobertJ » vr 14 mar 2014, 12:16

@@lgra schreef:Spatlappen gaan het probleem vrijwel zeker niet verhelpen. Bij hogere snelheden ontstaat achter de auto een vacuum. Mede hierdoor zal al het opspattende vuil achtervde auto omhooggezogen worden en door wervelingen tegen de achterzijde neerslaan. Een beter achterspoiler, of een betere luchtgeleiding ondervde auto zal vrijwel zeker wel effect hebben. ;)
;)
Verhelpen niet, maar zoals meerdere mensen al aangaven, flink verminderen.

Tegen water helpen ze behoorlijk, water heeft een redelijke dichtheid, en zal niet zo snel uit het zoab gezogen worden door de vlakke achterkant(van de up!). De banden gooien dit omhoog en de turbulentie achter de auto trekt dit tegen het ruit. Met spatlappen wordt dit aanzienlijk minder. Stof wordt alsnog door de lagere druk achter (en onder) de auto uit het asfalt gezogen. Op gesloten beton heb je het voordeel dat stof sneller wegwaait en wegspoelt, maar met water heb je behoorlijk meer last.

Ik ga spatlappen misschien toch overwegen! :) op mijn vectra waren ze ideaal

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Inge » za 15 mar 2014, 07:53

Zou tof zijn als er een leuke groupsbuy voor spatlappen zou komen. Eric??? :)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Tom Westendorp » za 15 mar 2014, 10:25

PB Erik anders even. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Achterzijde snel vuil

Bericht door Xanderv » za 15 mar 2014, 10:36

Eric is er altijd wel voor in. Je moet alleen even inventariseren hoeveel mensen het willen.

Bij mij was er helaas niet genoeg animo voor een group buy voor dorpelbescherming.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door oppermii » za 15 mar 2014, 13:52

Ik heb wel interesse, maar dan moet het wel een stuk goedkoper zijn dan de normale 44€

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Tom Westendorp » za 15 mar 2014, 15:03

Ik vind 44 euro ook nog wel mee vallen om eerlijk te zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door MuziekUP » za 15 mar 2014, 22:03

Is het me gelukt met mijn topic iets los te maken? ;)

Ik hoop dat originele spatlappen niet echt opvallen, omdat ze voor de Up (& Mii & Citigo) gemaakt zijn, maar denk dat ze in elk geval zinvol zijn....
Op zich heb ik wel een connectie bij VW, dus zou er zelf met enige korting aan kunnen komen, maar een groupbuy is altijd de moeite waard.
Welke sponsor biedt zich aan?
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achterzijde snel vuil

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 mar 2014, 00:27

MuziekUP schreef:Is het me gelukt met mijn topic iets los te maken? ;)

Ik hoop dat originele spatlappen niet echt opvallen, omdat ze voor de Up (& Mii & Citigo) gemaakt zijn, maar denk dat ze in elk geval zinvol zijn....
Op zich heb ik wel een connectie bij VW, dus zou er zelf met enige korting aan kunnen komen, maar een groupbuy is altijd de moeite waard.
Welke sponsor biedt zich aan?
Van den Udenhout is onze sponsor dus zij zijn het aanspreekpunt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie