Achterzijde snel vuil
Re: Achterzijde snel vuil
Leuk alle lacherige reacties maar eerlijk gezegd irriteer ik mijzelf hier mateloos aan!
Heb hier bij nog geen enkele auto zoveel last van gehad als bij de Up!
En dan woon ik ook nog eens in Almere en is elke weg bij mij in de buurt opengebroken waardoor er nog meer zand etc ligt.
En dan woon ik ook nog eens in Almere en is elke weg bij mij in de buurt opengebroken waardoor er nog meer zand etc ligt.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Nog nooit eerder een hatchback gereden? Elke auto met een vierkante achterkant heeft het.Michiel schreef:Leuk alle lacherige reacties maar eerlijk gezegd irriteer ik mijzelf hier mateloos aan!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Hier voor een Opel Corsa D, Ford Fiesta en een Ford KaPetrolhead Tom schreef: Nog nooit eerder een hatchback gereden? Elke auto met een vierkante achterkant heeft het.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
En die hadden er geen last van? Mijn moeders Mini heeft er ook heel erg last van. Hoort bij het type auto denk ik. Mijn Fiesta was ook altijd smerig.Michiel schreef:Hier voor een Opel Corsa D, Ford Fiesta en een Ford KaPetrolhead Tom schreef: Nog nooit eerder een hatchback gereden? Elke auto met een vierkante achterkant heeft het.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Heb er nu 600 km opzitten met spatlappen en geen vuiltje aan de lucht
- yoyoman
- Forum newbie
- Contacteer:
Dan houdt ik maar in de garage met een zeil er om heen blijft het karretje mooi schoon.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ook een optie! Maar of je er dan zo veel plezier van gaat hebben.yoyoman schreef:Dan houdt ik maar in de garage met een zeil er om heen blijft het karretje mooi schoon.
Verhelpen niet, maar zoals meerdere mensen al aangaven, flink verminderen.@@lgra schreef:Spatlappen gaan het probleem vrijwel zeker niet verhelpen. Bij hogere snelheden ontstaat achter de auto een vacuum. Mede hierdoor zal al het opspattende vuil achtervde auto omhooggezogen worden en door wervelingen tegen de achterzijde neerslaan. Een beter achterspoiler, of een betere luchtgeleiding ondervde auto zal vrijwel zeker wel effect hebben.
Tegen water helpen ze behoorlijk, water heeft een redelijke dichtheid, en zal niet zo snel uit het zoab gezogen worden door de vlakke achterkant(van de up!). De banden gooien dit omhoog en de turbulentie achter de auto trekt dit tegen het ruit. Met spatlappen wordt dit aanzienlijk minder. Stof wordt alsnog door de lagere druk achter (en onder) de auto uit het asfalt gezogen. Op gesloten beton heb je het voordeel dat stof sneller wegwaait en wegspoelt, maar met water heb je behoorlijk meer last.
Ik ga spatlappen misschien toch overwegen! op mijn vectra waren ze ideaal
Zou tof zijn als er een leuke groupsbuy voor spatlappen zou komen. Eric???
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
PB Erik anders even.
Achterzijde snel vuil
Eric is er altijd wel voor in. Je moet alleen even inventariseren hoeveel mensen het willen.
Bij mij was er helaas niet genoeg animo voor een group buy voor dorpelbescherming.
Bij mij was er helaas niet genoeg animo voor een group buy voor dorpelbescherming.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Ik heb wel interesse, maar dan moet het wel een stuk goedkoper zijn dan de normale 44€
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik vind 44 euro ook nog wel mee vallen om eerlijk te zijn.
Is het me gelukt met mijn topic iets los te maken?
Ik hoop dat originele spatlappen niet echt opvallen, omdat ze voor de Up (& Mii & Citigo) gemaakt zijn, maar denk dat ze in elk geval zinvol zijn....
Op zich heb ik wel een connectie bij VW, dus zou er zelf met enige korting aan kunnen komen, maar een groupbuy is altijd de moeite waard.
Welke sponsor biedt zich aan?
Ik hoop dat originele spatlappen niet echt opvallen, omdat ze voor de Up (& Mii & Citigo) gemaakt zijn, maar denk dat ze in elk geval zinvol zijn....
Op zich heb ik wel een connectie bij VW, dus zou er zelf met enige korting aan kunnen komen, maar een groupbuy is altijd de moeite waard.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Van den Udenhout is onze sponsor dus zij zijn het aanspreekpunt.MuziekUP schreef:Is het me gelukt met mijn topic iets los te maken?