Help een steenmarter houdt ook van een Citigo

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
CitigoCNG
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 16:38

Help een steenmarter houdt ook van een Citigo

Bericht door CitigoCNG » di 08 apr 2014, 15:53

Ik heb voor de tweede keer achter elkaar een levenloos dieren lichaam aangetroffen onder motorkap van mijn Citigo. Eerst een vogel en toen een jong konijn, overigens lag er nog ergens een konijnenpoot op het gras van nog een konijn. Ik dacht; dat kan maar (weer) een ding betekenen, een steenmarter. Motorkap open gedaan en ja hoor.

Nadat ik twee weken gelden resten van een vogel had gevonden had ik een anti-steen marter kastje op de accu gemonteerd. Het kastje geeft om de minuut een hoge pieptoon en dat moet de marters afschrikken. Mogelijk is de steenmarter geschrokken toen hij een konijn naar binnen bracht, maar hij is er ondanks mijn kastje wel geweest. Hij heeft niks kapot gebeten (gelukkig) en mijn voertuig lijkt een voorraad plek voor hem te zijn (geen slaapplaats).

Kortom ik ben in stage 2 aanbeland; kippengaas op een houten-frame. Hopelijk blijft hij nu weg. Hopelijk hebben mensen ooit nog een keer iets aan mijn verhaal.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Help een steenmarter houdt ook van een Citigo

Bericht door Tom Westendorp » di 08 apr 2014, 16:12

Zo! Dan heb je geluk gehad. Meestal beginnen ze direct te knagen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie