Chiptuning 1.0 60PK
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Ik zag bij de skoda dealer folders van http://www.oct-tuning.com/ ???
Is een redelijk bekende tuner. Maar vraag me af of de dealer (auto arena) daar zaken mee doet.
Is een redelijk bekende tuner. Maar vraag me af of de dealer (auto arena) daar zaken mee doet.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Bij VAGtechniek kan dit nu voor 150 euro met originele fabriekssoftware. Dus van 60 naar 75 pk
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Bij Vagtechniek geweest in nuenen. Via OBD laten chippen voor 150 euro van 60 pk naar 75 pk. Gewoon origineel fabriek programma van VW.
En gaan dat hij doet!! Boven de 4500 toeren heeft het karretje veel meer adem om door te trekken. Onder de 4500 merk je totaal niks. Getuige ook de vermogen/koppel krommen uiteraard...
Officieel moet je volgens mij overigens met vermogens stijgingen van meer dan 20 procent voor een keuring naar de RDW, maar ja...weet niet boeit niet
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
En gaan dat hij doet!! Boven de 4500 toeren heeft het karretje veel meer adem om door te trekken. Onder de 4500 merk je totaal niks. Getuige ook de vermogen/koppel krommen uiteraard...
Officieel moet je volgens mij overigens met vermogens stijgingen van meer dan 20 procent voor een keuring naar de RDW, maar ja...weet niet boeit niet
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 224
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Ik heb een 60 pk uppie en laat ik vooraf stellen dat ik een normale rijder ben. Geen slak, maar ook geen scheurneus. Met die rijstijl kom ik overal prima mee in het wegverkeer. In de stad, op de snelweg, nergens een probleem. Ik schakel normaal gesproken altijd tussen de 2000-3000 toeren. Soms is het effe nodig en trek ik hem wat door tot 4000 toeren. De 5000 toeren haal ik absoluut nooit en gezien de chiptuning pas bij 5000 en hoger zelfs resultaat heeft is het in mijn eerlijke mening totaal onzinnig en overbodig. Wat je er mee bereikt is een kortere levensduur van je zuinige Up en meer kosten. Sterker nog als ik een 2e hands Up zou gaan kopen en ik hoor dat hij gechiptuned is haak ik af omdat het dan vast een afgeragte bak is... Doe mij maar gewoon een origineel Uppie.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Zo! Wat een vooroordelen! Het kan echt geen kwaad om een auto eens door te trekken voorbij de 5000 toeren. Om dan direct van een afgeragde bak te spreken ga je echt veel te kort door de bocht.F.Moerland schreef:Ik heb een 60 pk uppie en laat ik vooraf stellen dat ik een normale rijder ben. Geen slak, maar ook geen scheurneus. Met die rijstijl kom ik overal prima mee in het wegverkeer. In de stad, op de snelweg, nergens een probleem. Ik schakel normaal gesproken altijd tussen de 2000-3000 toeren. Soms is het effe nodig en trek ik hem wat door tot 4000 toeren. De 5000 toeren haal ik absoluut nooit en gezien de chiptuning pas bij 5000 en hoger zelfs resultaat heeft is het in mijn eerlijke mening totaal onzinnig en overbodig. Wat je er mee bereikt is een kortere levensduur van je zuinige Up en meer kosten. Sterker nog als ik een 2e hands Up zou gaan kopen en ik hoor dat hij gechiptuned is haak ik af omdat het dan vast een afgeragte bak is... Doe mij maar gewoon een origineel Uppie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Chiptuning 1.0 60PK
Om hier op ik te haken: denk niet dat het zozeer om een afgeragde bak gaat maar om het gevoel daarbij.
Ik heb hetzelfde gevoel en koop ook liever een 'normale' auto dan een sportieve. Vaak zijn de sportieve auto's beter onderhouden doordat de eigenaar een liefhebber is tegenover een normale bestuurder die enkel de beurten doet.
Het is de stempel waarmee een relatief kleine groep de rest in diskrediet brengt. Net als bijv. voetbalsupporters.
Ik heb hetzelfde gevoel en koop ook liever een 'normale' auto dan een sportieve. Vaak zijn de sportieve auto's beter onderhouden doordat de eigenaar een liefhebber is tegenover een normale bestuurder die enkel de beurten doet.
Het is de stempel waarmee een relatief kleine groep de rest in diskrediet brengt. Net als bijv. voetbalsupporters.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Mijn idee is dat een liefhebber wel beter voor de auto zorgt dan iemand die er niet echt om geeft en van beurt naar beurt rijdt.
Dus geef mij de auto maar die er net iets sportiever er uit ziet dan een helemaal standaard auto.. Tuurlijk zijn er altijd van die mensen die hun auto mishandelen en zeggen dat ze liefhebber zijn.
Dus geef mij de auto maar die er net iets sportiever er uit ziet dan een helemaal standaard auto.. Tuurlijk zijn er altijd van die mensen die hun auto mishandelen en zeggen dat ze liefhebber zijn.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
KL Racing heeft ook een upgrade voor de 60 pk.
Hij gaat dan naar 92 pk en 97 pk met uitlaat aanpassing.
http://www.klracing.de/index.php?option ... Itemid=176
Hij gaat dan naar 92 pk en 97 pk met uitlaat aanpassing.
http://www.klracing.de/index.php?option ... Itemid=176
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
I call bullshit. Ik geloof er helemaal niks van. De enige manier waarop je dat soort winsten kunt behalen is wanneer er gebruikt wordt gemaakt van een Spaghetti uitlaat, een inlaat en een uitlaat zonder katalysator. Spaghetti spruitstuk is al onmogelijk dus ik geloof er werkelijk niks van dat ze 92 pk uit het motortje weten te halen met alleen een uitlaatje en een chip.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK
Bijna 100pk/liter uit een atmosferisch blok. Vraag me wel af bij welk toerental.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK
Verrek, zo had ik er nog niet eens naar gekeken. Het ligt bij mij niet in de lijn der verwachtingen dat er 100pk per liter uit een atmosferisch eco blok gehaald kan worden.NoTVR schreef:Bijna 100pk/liter uit een atmosferisch blok. Vraag me wel af bij welk toerental.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK
100Nm bij 6800RPM zal het worden denk ik.
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Volkswagen heeft toch een rijdende up gemaakt met een turbo (1.0 TSI)
Namelijk de GT up!, dus het is wel mogelijk!
Namelijk de GT up!, dus het is wel mogelijk!
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Het had wel mooi geweest als ze in de up een turbo hadden geplaatst. Kijk nu maar naar de nieuwe Twingo en Adam. 3 cil met turbo.
Maar vergeet niet dat de CO2 uitstoot nu gecombineerd 95 g/km is en als er een turbo in zou zitten deze wel een boven de 100 g/km zou komen. En is dus de zuinigheid een beetje weg.
In de Ford Fiesta zit ook een 3 cil met turbo, en zo zijn er nog wel een aantal modellen en straks de polo 3 cil (met turbo).
Maar vergeet niet dat de CO2 uitstoot nu gecombineerd 95 g/km is en als er een turbo in zou zitten deze wel een boven de 100 g/km zou komen. En is dus de zuinigheid een beetje weg.
In de Ford Fiesta zit ook een 3 cil met turbo, en zo zijn er nog wel een aantal modellen en straks de polo 3 cil (met turbo).
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald. De update van Vagtechniek is geen chiptuning. De chip wordt enkel geladen met originele fabriekssoftware. Bij chiptuning wordt er veel meer uit het blok geknepen. Bij de ene tuner met een veiligheidsmarge, bij de ander er tegenaan of er overheen.
Bij originele fabriekssoftware hoef je echt niet bang te zijn voor motorschade, want anders hadden ze deze software niet voor dit blok ontwikkeld. En een toename van 15 pk voor een 1.0, waar hebben we het over. Daar gaat 'ie echt niet van ontploffen. Mijn vorige VW peurde standaard 192pk uit een 1.4. Ging ook niet stuk.
Bij originele fabriekssoftware hoef je echt niet bang te zijn voor motorschade, want anders hadden ze deze software niet voor dit blok ontwikkeld. En een toename van 15 pk voor een 1.0, waar hebben we het over. Daar gaat 'ie echt niet van ontploffen. Mijn vorige VW peurde standaard 192pk uit een 1.4. Ging ook niet stuk.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014
Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK
Laat ik je dan even uit de droom helpen: 100 pk per liter inhoud bij een atmosferische motor is niets bijzonders! Het gaat er namelijk om hoe de motor is ontworpen.Petrolhead Tom schreef:Verrek, zo had ik er nog niet eens naar gekeken. Het ligt bij mij niet in de lijn der verwachtingen dat er 100pk per liter uit een atmosferisch eco blok gehaald kan worden.NoTVR schreef:Bijna 100pk/liter uit een atmosferisch blok. Vraag me wel af bij welk toerental.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chiptuning 1.0 60PK
Eco blok staat er daarom ook duidelijk in. Mijn S2000 leverde 120 pk per liter, ik ben bekend met de materie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chiptuning 1.0 60PK
wij van wc-eend adviseren inderdaad: wc-eend.