Dit zijn 14inch stalen velgen met wieldoppen, als je
geen grotere velgen wilt kun je voor onder de 50euro wel andere wieldoppen kopen in het rose bijvoorbeeld
wil je echt licht metalen velgen en wil je ook groter, dan kun je naar de lokale garage gaan, of op internet zoeken. een bedrijf als online velgen heeft altijd wel iets wat bij de verschillende smaken past, en daarnaast weet je dan ook zeker dat ze passen. De lokale garage zet ze er ook gelijk onder, een bedrijf als online velgen niet. Ik zou dus op internet kijken wat je mooi vind en dan naar de garage gaan om ze te bestellen, meestal met alles er op en er aan zit er niet zo veel verschil in.
Met 14 inch hebt je veel band (de zijkant) en dus een beetje extra comfort, want de band is deel van de ophanging. Hoe groter je de velg neemt, hoe minder hoog de band is, en het comfort wordt dan dus automatisch iets minder, daar voor krijg je dan een sportiever stuur gedrag. Als je veel langs stoeprandjes moet parkeren heb je met 14 weinig last, als je voor aluminium velgen gaat zeker in grotere maten, die beschadigen wat sneller dus probeer een band met velgrand bescherming te kopen.
Laatste tip, als je gewend bent om hard over drempels heen te rijden of af en toe een stoep randje mee te pakken bij het parkeren, koop dan geen grote lichtmetalen velgen want die vinden dat niet zo fijn. Voor jou situatie zou ik denk ik een 15 of 16 inch velg nemen. dan heb je een mooi balans tussen de boven genoemde zaken (sportief, comfort en gebruikersgemak).
is dit niet iets voor jou