Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » za 05 mar 2016, 10:54

edwin blank schreef:@Gunspeed: Uitgesloten voor de TSI. Wellicht wel mogelijk bij een GTI uitvoering maar die staat volgens mij nog niet op de planning van VW.
Tot 110 pk (3 cilinder) hebben alle TSI's de MQ200 bak. (maximaal 200 Nm)
Voor tuning zou je dus een MQ250 bak (5 en 6 versnellingen) moeten hebben (maximaal 250 Nm)
Edwin
Denk ook wel dat het die richting zal uitgaan... marketing-wise is dat geen slechte zet ;)
Nu even een 90pk TSI erin lepelen die ruimschoots voldoet als comfortabele, vlotte en zuinige upgrade en dan later (denk volgend jaar ofzo) een GT/GTI variant die dan meer op echte prestaties gericht zal zijn met meer uitgesproken techniek zoals een sportieve ophanging, remmen en dito versnellingsbak. Daar zal wel een prijskaartje aan vast hangen waardoor er natuurlijk geen grote aantallen verkocht zullen worden maar dat zal volgens mij niet hun eerste prioriteit zijn. Zo'n sportieve GT/GTI versie is natuurlijk in de eerste plaats een uithangbord voor de Up en heeft zeker een serieuze invloed op de verkoop van de mindere modellen. Met andere wagens is dat net zo, een topmodel doet de consument dromen en dat is de bedoeling volgens mij ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » za 05 mar 2016, 11:59

Zou een leuke zijn voor een nieuwe race klasse op het circuit.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » za 05 mar 2016, 12:16

Die GT of GTI komt er denk ik alleen als er serieus veel TSI's verkocht gaan worden. Volkswagen neemt niets in productie waarvan ze niet zeker weten dat het geld gaat opleveren. Uitzondering hierop is de Veyron, maar dan praten we over een iets andere klasse.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » za 05 mar 2016, 15:04

Hier in nederland heeft de tsi 0,0 zin. Hoe vaak word er een 75PK verkocht? Nooit...
Ik denk dat de 1.0 TSI gewoon minimaal 20k gaat kosten en daar koop je ook een fatsoenlijke Polo voor
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » za 05 mar 2016, 20:08

De huidige 75 pk is dan ook veel te duur geprijsd tegenover weinig merkbaar betere prestaties t.o.v. de 60 pk.
Hopelijk maken ze inderdaad de Up TSI niet (bijna) net zo duur als de Polo (ja, ik hoop stiekem toch nog steeds dat ze deze wagens een goedkeuring voor lichte aanhangers gaan meegeven omdat ik anders sowieso niet in de markt ben voor de facelift Up).
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » za 05 mar 2016, 22:43

Die goedkeuring gaat er niet komen daar is totaal geen markt voor in Nederland. Helaas.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door AlexVDL » zo 06 mar 2016, 02:04

Moet je eens met beide versies op de snelweg rijden... dan merk je wel degelijk betere prestaties bij de 75 pk. Als je 120/130 rijdt dan is er nog vermogen genoeg om even fatsoenlijk in te halen in zijn vijf. Met de 60 pk versie kwam ik niet meer vooruit en moest ik terugschakelen.
DaanRoor schreef:De huidige 75 pk is dan ook veel te duur geprijsd tegenover weinig merkbaar betere prestaties t.o.v. de 60 pk.).
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » zo 06 mar 2016, 08:07

Ik heb de auto van mn vriendin een paar weken geleden laten flashen van 60 naar 75 pk, zonder dat zij dit weet. Tot dusver is haar nog niks opgevallen, ook na 3x snelweg niet. Wellicht helpt het gedrag van de automaat hierin niet erg mee?
Ik wacht nog af wat er te merken is als we weer eens in Duitsland de heuvels in gaan....
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » zo 06 mar 2016, 08:35

Hallo Daan,

Dat komt vooral door de kortere eindoverbrenging bij de 75 pk versie. (handbak)
De upgrade van 60 naar 75 pk betekend wel dat de motor bovenin vinniger wordt.
Onderin merk je er niets van.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » zo 06 mar 2016, 08:58

Ja precies, het verschil in beleving is vooral te danken aan de combinatie van de eindoverbrenging en de 75pk versie :thumbup:
Dit gaat wel een klein beetje ten koste van het verbruik (hogere toerental bij dezelfde snelheid ± 200t/m dacht ik) ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 mar 2016, 11:30

De bak had van mij nog wel korter gemogen. Vooral de 2 en 3.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 11:47

Petrolhead Tom schreef:Die GT of GTI komt er denk ik alleen als er serieus veel TSI's verkocht gaan worden. Volkswagen neemt niets in productie waarvan ze niet zeker weten dat het geld gaat opleveren. Uitzondering hierop is de Veyron, maar dan praten we over een iets andere klasse.
Ook de Phaeton is zo'n model waar niet veel aan verdient wordt.
De top modellen zijn er om mensen de showroom in te lokken, en dan hopen dat ze een minder model kopen voor ze weer naar buiten lopen.
Bij de up! TSI zal het waarschijnlijk ook zo gaan, de meeste mensen komen eerst voor de TSI maar zullen waarschijnlijk uiteindelijk met een MPI aankoop eindigen.
Persoonlijk denk ik dat een TSI de veel betere keuze zal zijn, doordat er een veel beter zijn werk doende motor inzit, het verschil aan koppel tussen MPI en TSI is een wereld van verschil, waar je heel veel meer plezier aan beleeft in dagelijks gebruik.

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 12:50

Afbeelding

Is het al duidelijk of bijde versies van de 1.0ltr MPI terug komen, of alleen de 75 pk versie. ??

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 13:12

Lowrider up! TSI, schroefsetje er onder en hij is af.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Guy » zo 06 mar 2016, 13:14

waarom zou de 60pk niet terugkomen?

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 13:29

Guy schreef:waarom zou de 60pk niet terugkomen?
Misschien laat VW de 75 pk wel achterwegen, ik zie namelijk het nut er niet van in om 2 bijna even sterke MPI's in het programma te behouden, nu de TSI er is.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » zo 06 mar 2016, 13:39

Hallo,

Dat zou zo maar kunnen, wel 60 maar geen 75 pk meer.
De GTI verwacht ik wel omdat er mensen zijn die een GTI willen kopen.
De Polo GTI is ook veel duurder dan een Golf TSI en wordt met name in Duitsland goed verkocht.
€ 23.000 lijkt mij dan wel de maximumprijs.
Behalve cosmetische aanpassingen zijn de produktiekosten niet zo veel hoger.
Een beetje meer turbodruk en een iets grotere oliekoeler, de MQ250 versnellingsbak en iets grotere remschijven.
Liggen allemaal klaar bij VW in de rekken, de motor en bak zitten al in de Golf.
Ik schat de technische meerkosten op maximaal € 1.000,- incl. BTW en marge.
Dan nog de velgen, spoilers, stoelen en instrumenten maximaal € 1.000,- .
In Nederland iets meer BPM (C02 toeslag).
Laat maar komen dit "topmodel".

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 14:14

Het gaat er niet om wat VW in de rekken heeft liggen, het gaat er om of het wel past in de up!
Ik kan mijn goed voorstellen dat een MQ250 bak misschien groter is dan een MQ200 bak en misschien daarom niet eens toepasbaar is in deze generatie up! omdat hij er gewoon niet genoeg ruimte is om het te monteren.
Voorheen had bv Fiat de Panda 100hp, deze Panda had een 1.4ltr motor met 6bak, waar de normale Panda een 1.2ltr motor met 5bak had.
Het paste er wel in, maar zeker niet zonder beperkingen, door de grote van de 1.4ltr motor met 6bak had de 100hp een belachelijk grotere draaicirkel dan een gewone Panda. (volgens mijn zelfs 1.80m groter)
Als de MQ250 bak in de up! zou passen, is de vraag of er bv geen vergelijkbaar scenario ontstaat, omdat de bouwbreedte van motor/versnellingsbak een stuuruitslag beperking kan opleveren die een ongewenste draaicirkel kan opleveren.

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 15:23

Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 06 mar 2016, 15:25

Afbeelding

Plaats reactie