Velgen Topic!

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Velgen Topic!

Bericht door jaappie » zo 17 apr 2016, 20:58

durf het niet met zekerheid te zeggen, misschien is er nog iemand anders die het zeker weet.

Van de kromme remschijven lees je hier ook vaak maar vind het dan net iets te toevallig dat het pas merbaar is bij je nieuwe set velgen :oops:

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » zo 17 apr 2016, 21:03

Als je stuur alleen trilt met afremmen zijn het voor 90% je remschijven. Bij onbalans in de wielen zou hij altijd moeten trillen (op snelheid) en niet alleen bij het remmen..

Let wel, hoe groter, breder, zwaarder de wielen etc, hoe meer je zult voelen tijdens het rijden.

Je kan altijd ff je voor en achter wielen wisselen, als dat geen resultaat oplevert kun je de wielen in principe uitsluiten..

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door graafie » zo 17 apr 2016, 22:33

dennuus1 schreef:Als je stuur alleen trilt met afremmen zijn het voor 90% je remschijven. Bij onbalans in de wielen zou hij altijd moeten trillen (op snelheid) en niet alleen bij het remmen..

Let wel, hoe groter, breder, zwaarder de wielen etc, hoe meer je zult voelen tijdens het rijden.

Je kan altijd ff je voor en achter wielen wisselen, als dat geen resultaat oplevert kun je de wielen in principe uitsluiten..
Tijdens het rijden op snelheid is er niets te merken van trilling, puur bij het remmen voel je het stuur/de auto trillen.
Dat je meer voelt met breder/platter/zwaarder en/of verlaagd is mij bekend. ;)

Morgen maar even bij Profile Tyrecenter en eventueel de VW dealer langs........

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door graafie » ma 18 apr 2016, 09:57

Remschijven krom dus...... :(
Woensdag weer naar de garage, laten ze de remschijven afdraaien.

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door graafie » ma 18 apr 2016, 17:44

Vandaag gekeken voor een setje Eibach Pro-Kit verlagingsveren.
Prijs inclusief montage en uitlijnen 300 euro.
Een nette prijs???

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » ma 18 apr 2016, 18:49

Veren kosten 150 a 175 euro, dus dan betaal je 150 a 125 voor montage & uitlijnen. Lijkt mij een nette prijs :)

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door graafie » ma 18 apr 2016, 18:58

Mooi, dan gaan we daar dus maar voor. ;)
Eind deze maand/begin volgende maand maar even regelen.
Laatst gewijzigd door graafie op ma 18 apr 2016, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » ma 18 apr 2016, 19:09

Goed bezig! zal een stuk netter staan 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Velgen Topic!

Bericht door Tom Westendorp » di 19 apr 2016, 10:10

graafie schreef:Mooi, dan gaan we daar dus maar voor. ;)
Eind deze maand/begin volgende maand maar even regelen.
Bij Vagtechniek kan het nog wat goedkoper als er genoeg gegadigden zijn: http://www.vwupforum.com/viewtopic.php? ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door graafie » di 19 apr 2016, 11:01

Had ik ook al gezien Tom, het is voor mij alleen een beetje te ver rijden, 3 uur heen, 3 uur terug..........
Ik ben er wel al een paar keer geweest met de Polo, echt super goed werk wat ze leveren. ;)

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, hoe ver zakt een Up met bluemotion technology eigenlijk met de Eibach veren? En dan met name aan de achterkant.
Zoals de Up er nu bijstaat moet je telkens voordat je wegrijdt eerst kijken of er geen verstekeling achter je velg verstopt zit..... :lol:
(past dit trouwens nog allemaal in dit topic?)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Velgen Topic!

Bericht door Tom Westendorp » di 19 apr 2016, 11:09

Even zoeken er zijn zat foto's te vinden. Henri heeft laatst nog wat foto's gepost van voor en na.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Velgen Topic!

Bericht door Rietsigaar » wo 20 apr 2016, 10:40

Sinds een paar weken zitten er bij onze Up ook andere wielen onder. Zoals ik al eerder heb vermeld hebben wij gekozen voor de MAM W3 velgen in 16 inch. Op advies van Ron zijn er Vredesteijn Sportrac 5 banden onder gegaan in de maat 205/45.

Wij hebben de Up in januari dit jaar gekocht. De auto hebben toen laten afleveren op 14 inch 175/65 winterbanden van Continental. Ik ervaar nu een behoorlijk verschil. De Up ligt nu veel strakker op de weg, zowel rechtuit als in de bochten. Daarnaast heb ik minder last van drempels. Met de winterbanden schraapte de rubberen strip nog wel eens over het wegdek, maar met de 16 inch is dat verleden tijd.

Maar het belangrijkste verschil is .... de looks! Dit ziet er veel beter uit, al zeg ik het zelf. De wielkasten zijn lekker gevuld. En hoewel de grootte van de velg is gegroeid naar 16 inch, lever je niet of nauwelijks in op comfort. Eigenlijk krijg je door een set knappe wielen gewoon een andere auto. Van een 14 in een dozijn auto naar een auto waar sommigen even naar blijven kijken.

Mijn excuses trouwens voor de mindere kwaliteit van de foto's (telefoon). Zal nog wel een keer wat knappere foto's plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Velgen Topic!

Bericht door Rietsigaar » wo 20 apr 2016, 10:49

Tegelijk met de wielen heb ik de standaard speakertjes in de voorportieren laten vervangen door een set van Pioneer. Om de kosten enigszins nog acceptabel te houden heb ik alleen andere speakers en isolatiemateriaal laten plaatsen. Dus geen subwoofer of losse tweeters. Het resultaat is overigens prima. Een veel voller geluid met meer lage en hoge tonen. Ik ben er zeer tevreden over.

Hieronder de fotocollage die het bedrijf heeft gemaakt, en vervolgens op Facebook heeft geplaatst.

Afbeelding
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Velgen Topic!

Bericht door Autheo » wo 20 apr 2016, 18:25

Rietsigaar schreef: Daarnaast heb ik minder last van drempels. Met de winterbanden schraapte de rubberen strip nog wel eens over het wegdek, maar met de 16 inch is dat verleden tijd.
Hoe je door een andere wielmaat minder last van het schrapen van de rubberen strip kunt hebben, is voor mij verbazend. Door andere velgen komt de auto niet zomaar hoger of lager te liggen, tenzij je de verkeerde bandenmaat gebruikt. Maar dan klopt ook je kilometerteller niet meer. Dus wat zou dan de invloed van die grotere velgen zijn?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Velgen Topic!

Bericht door JoVe » wo 20 apr 2016, 18:27

Helemaal gelijk Theo.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » wo 20 apr 2016, 18:47

De bumperlip is sws veel te lomp van een Up!
Schuurt vanzelf wel weg :)

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Velgen Topic!

Bericht door Rietsigaar » wo 20 apr 2016, 18:59

De wielhoogte is nagenoeg gelijk. Ik heb het idee dat het met de bandenmaat te maken heeft. De 205/45 banden zijn platter dan de 175/65 banden. De band wordt dan minder ingedrukt als de auto over een drempel gaat. Daarnaast is de winterband van een zachter rubber gemaakt dan de zomerband. Maar ja, ik ben geen expert. Dus ik kan er naast zitten.
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » wo 20 apr 2016, 19:24

Het is maar waar je je druk om maakt..

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Velgen Topic!

Bericht door Rietsigaar » wo 20 apr 2016, 21:42

Ik maak me nergens druk om. Het is alleen een prettige bijkomstigheid dat ik nu minder last heb van die vervelende drempels .....
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Velgen Topic!

Bericht door Tom Westendorp » do 21 apr 2016, 06:31

Wat staan die MAM velgen mooi zeg! Lijkt wel OEM! Ik dacht eerst dat het heel saai zou worden maar het staat echt mooi understated sportief. Veel geluk ermee! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gesloten