Volgens mij is dit meer een gevalletje van merkgeil..
Ik rijd ivm mijn werk dagelijks in diverse auto's, van snel tot langzaam, en met dure banden en goedkope banden, en ik weet 1 ding zeker: een duurder merk is niet altijd beter.
Ik rijd zelf met Nankang ns20 op mijn 270 pk golf, en Nankang as1 op de Up, en ik wil mijn hand er voor in het vuur steken dat ik er minstens net zo hard mee door de bochten kan als jou met jouw A merk naar keuze
Ik heb zelf privé ook met verschillende merken gereden, Michelin, Continental, Bridgestone, goodyear.. Goede banden, wel prijzig. De banden die ik nu heb zijn naar mijn mening net zo goed, maar voor een erg leuke prijs aan te schaffen
Veel mensen hebben een plaat voor de kop; A merk is goed, B merk niet. Duur is goed, goedkoop is slecht.
A merken worden om die redenen altijd door iedereen aangeprezen..
Ga het eerst zelf ondervinden, pak zo'n band vast, kijk naar het profiel, rijd ermee etc.. Tuurlijk is er ook genoeg troep te koop in het B merk segment, maar er zijn ook A merken die een serie vreselijke banden gemaakt hebben, kijk maar naar de eerste serie Vredestein Giugiaro banden, die zijn gewoon ronduit slecht..
Iedereen zijn eigen mening, maar mijn mening is dat je érg veel eisen stelt aan (een bepaald merk van) een band.. Zeker bij een Upje, we hebben het hier niet over een GTR oid..
En 2% afwijking word niet op getoetst bij de APK, net als de spoorbreedte (veel mensen denken ook dat die niet mag afwijken, mag voor APK wel, van de politie niet)
Zolang je banden niet aanlopen, en niet meer dan 3 cm buiten de auto steken, is het gewoon goedkeur..