Waarom de Up?
Waarom de Up?
Volgens mij is dit nog niet langsgekomen..,
Waarom hebben jullie voor de Up gekozen en niet een van de vele andere kleine auto's die er te koop zijn?
Laat ik aftrappen..
We hebben voor de proefrit met de Up eerder met een Ford Ka proef gereden. Beviel op zich ook goed, alleen wat klein en geen 4 deuren iets wat met 2 kinderen wel een vereiste is. Verder hebben we veel op internet gekeken naar het aanbod van nieuwe kleine auto's maar ook hebben we gekeken naar (een iets grotere) tweedehands auto' s. We vonden dat je nog erg veel moest neerleggen voor een auto van een paar jaar oud. Met dat verschil kan je net zo goed voor een nieuwe gaan!
De Up sprong er voor ons qua vormgeving uit, lekker strak zonder poespas. Daarbij staat VW bekend voor zijn goede afwerking en degelijkheid.
Bij de proefrit was het vooral het interieur (met de mee gekleurde dashboardpad), de afwerking de ruimte maar ook de map&go hetgeen ons over de streep trok. Oh ja, en het feit dat 4 deuren mogelijk was.
Waarom hebben jullie voor de Up gekozen en niet een van de vele andere kleine auto's die er te koop zijn?
Laat ik aftrappen..
We hebben voor de proefrit met de Up eerder met een Ford Ka proef gereden. Beviel op zich ook goed, alleen wat klein en geen 4 deuren iets wat met 2 kinderen wel een vereiste is. Verder hebben we veel op internet gekeken naar het aanbod van nieuwe kleine auto's maar ook hebben we gekeken naar (een iets grotere) tweedehands auto' s. We vonden dat je nog erg veel moest neerleggen voor een auto van een paar jaar oud. Met dat verschil kan je net zo goed voor een nieuwe gaan!
De Up sprong er voor ons qua vormgeving uit, lekker strak zonder poespas. Daarbij staat VW bekend voor zijn goede afwerking en degelijkheid.
Bij de proefrit was het vooral het interieur (met de mee gekleurde dashboardpad), de afwerking de ruimte maar ook de map&go hetgeen ons over de streep trok. Oh ja, en het feit dat 4 deuren mogelijk was.
Re: Waarom de Up?
Ik pas in de UP. Andere auto's van dit klasse niet.
Daarnaast rijdt ie erg leuk.
En vind leuke auto binnen als buiten.
Financieel zat er nauwelijks verschil in de maandlast in vergelijking met zijn concurrenten.
Daarnaast rijdt ie erg leuk.
En vind leuke auto binnen als buiten.
Financieel zat er nauwelijks verschil in de maandlast in vergelijking met zijn concurrenten.
Got it!:|| Diep Parel Zwart | Hogerup! | Blauwe beweging 60pk | zwart/titaanzwart bekleding | Rij | Uitvoerend | Mappen+Meer |Dynamische driehoek | reserve wiel ||
Re: Waarom de Up?
Heb nog niet gekozen voor een Up, maar mijn uitgebreide overweging is hier te vinden.
▲ Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------
-------------
Re: Waarom de Up?
Ik heb gekozen zonder hem ooit te hebben gezien of proef te hebben gereden.
Ik ben af gegaan op enkele testen en wilde gewoon een mooie kleine auto met 4 deuren. Wel na paar weken even ingezeten bij de dealer maar niet gereden. Ik heb wel een nieuwe gereden en een opel agila. Maar dat was het toch niet. Heb zelf een polo nu dus volkswagen keus was makkelijk .Eerst wilde ik wit maar uiteindelijk gekozen voor zwart met black pakket. Vond dit toch stoerder dan wit. Ik wacht in juni al bijna een half jaar maar hij zit er aan te komen. Eindelijk. Heb er zin in....
Ik ben af gegaan op enkele testen en wilde gewoon een mooie kleine auto met 4 deuren. Wel na paar weken even ingezeten bij de dealer maar niet gereden. Ik heb wel een nieuwe gereden en een opel agila. Maar dat was het toch niet. Heb zelf een polo nu dus volkswagen keus was makkelijk .Eerst wilde ik wit maar uiteindelijk gekozen voor zwart met black pakket. Vond dit toch stoerder dan wit. Ik wacht in juni al bijna een half jaar maar hij zit er aan te komen. Eindelijk. Heb er zin in....
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: Waarom de Up?
Ik wilde een klein autootje, belasting vrij. Ik heb een kapperszaak en wilde dat autootje laten bestickeren met reclame. Wij rijden al jaren automaat dus zei ik tegen mijn man ik wil een klein autootje met automaat. Hij zei dan wordt het al gauw een fiat 500. Wij gingen naar een 2e hands kijken, veel restylers, steenslag en het dakje (cabriolet) zat gekreukeld, toen we daar weg reden zei ik gelijk die word het niet.
Mijn man vroeg wat vind je van de up!? Ik vroeg wat dat was, een vw, wij gelijk naar een dealer in Ede, ik zag een up! Staan en was verkocht. Voor bijna net zoveel als de 2e hands fiat, een nieuwe up! Naar mijn smaak samen gesteld.
En wij rijden al jaren een vw of Audi en wij zijn daar beide heel tevreden over.
2 nadelen, weer schakelen, maar dat went wel weer.
2e nadeel, Hihihihi, er worden geen reclame stickers op geplakt, daar is hij veel te mooi voor.
Mijn man vroeg wat vind je van de up!? Ik vroeg wat dat was, een vw, wij gelijk naar een dealer in Ede, ik zag een up! Staan en was verkocht. Voor bijna net zoveel als de 2e hands fiat, een nieuwe up! Naar mijn smaak samen gesteld.
En wij rijden al jaren een vw of Audi en wij zijn daar beide heel tevreden over.
2 nadelen, weer schakelen, maar dat went wel weer.
2e nadeel, Hihihihi, er worden geen reclame stickers op geplakt, daar is hij veel te mooi voor.
Candy white, leder bekleding, panorama dak, high up! Dynamic ' triangle ' pakket, drive en executive pakket, 5 deus, 19-07-2012 afgeleverd.
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: Waarom de Up?
De Up is een VW, da's natuurlijk al een pluspunt . Vormgeving is gewoon volwassen. Zowel van buiten als van binnen geen frutsels maar eenvoud met toch genoeg leuke details, een keurige afwerking, mooie materialen en daardoor een goede kwaliteits-indruk. Heb m net achter een aygo geparkeerd en zeker in zo'n direct vergelijk is de Up toch duidelijk meer auto.
Daarbij ruim (ook de kofferbak), rijdt goed, is stil, en dan natuurlijk nog de financiele redenen: redelijk zuinig, voorlopig geen MRB, goedkoop in de verzekering etc. Maar die laatste gelden natuurlijk voor de meeste A-segmentertjes.
Heb nog heel even over een Picanto gedacht. Leek even leuk toen ie net uit was. Maar zoals de meeste zgn. hip vormgegeven auto's begon t uiterlijk snel te vervelen. Rest van t aanbod in t A-segment is me te plastiekerig, blikkerig of anderszins goedkoop aandoend.
t Blijft natuurlijk allemaal erg persoonlijk. Maar mijn waarheid bevalt me wel
Daarbij ruim (ook de kofferbak), rijdt goed, is stil, en dan natuurlijk nog de financiele redenen: redelijk zuinig, voorlopig geen MRB, goedkoop in de verzekering etc. Maar die laatste gelden natuurlijk voor de meeste A-segmentertjes.
Heb nog heel even over een Picanto gedacht. Leek even leuk toen ie net uit was. Maar zoals de meeste zgn. hip vormgegeven auto's begon t uiterlijk snel te vervelen. Rest van t aanbod in t A-segment is me te plastiekerig, blikkerig of anderszins goedkoop aandoend.
t Blijft natuurlijk allemaal erg persoonlijk. Maar mijn waarheid bevalt me wel
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
-
- Donateur member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 19:57
Re: Waarom de Up?
Omdat de buurman er ook 1 heeft
Re: Waarom de Up?
Omdat ie fijner rijd, lekkerder zit, goedkoper is dan mn Ford cmax en dat ik na 3 maanden Ford mn VW embleem mistte op mn motorkap hahahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Waarom de Up?
Voor mij hebben de zitpositie en de motor de doorslag gegeven. Ik had bijna een nieuwe renault twingo gekocht. De dynamique uitvoering waar echt alles op zit. Ik vond alleen de 4 cilinder wat lui en de zit achter het stuur niet top. De dag daarna Up! gereden en toen was de beslissing snel gemaakt....
Ik heb gisteren 950 km naar italie gereden,10 uur onderweg. Ik ben onderweg 1 x gestopt om wat te eten en te tanken.... wat een fantastische auto is het toch De zitpostie is echt super, de stoelen zijn comfortabel ( ik heb 6 uur non-stop gereden zonder rugpijn en ben 1.93 m lang). De cruisecontrol is echt een aanrader.... Ik heb zelf de 60pk versie gekozen en geen moment spijt van gehad. Sinds ik de cruisecontrol ben gaan gebruiken, heb ik geen haast meer.... gewoon lekker cruisen op de rechterbaan en af en toe wat vrachtwagens inhalen : Gemiddeld verbruik op mijn italierit b.v. kwam uit op 4.9L/100KM ..... daar werd ik wel vrolijk van omdat de auto ook nog eens helemaal volgeladen was met spullen. Ik heb mij aan de max snelheden gehouden om dit verbruik te halen...
Ik heb gisteren 950 km naar italie gereden,10 uur onderweg. Ik ben onderweg 1 x gestopt om wat te eten en te tanken.... wat een fantastische auto is het toch De zitpostie is echt super, de stoelen zijn comfortabel ( ik heb 6 uur non-stop gereden zonder rugpijn en ben 1.93 m lang). De cruisecontrol is echt een aanrader.... Ik heb zelf de 60pk versie gekozen en geen moment spijt van gehad. Sinds ik de cruisecontrol ben gaan gebruiken, heb ik geen haast meer.... gewoon lekker cruisen op de rechterbaan en af en toe wat vrachtwagens inhalen : Gemiddeld verbruik op mijn italierit b.v. kwam uit op 4.9L/100KM ..... daar werd ik wel vrolijk van omdat de auto ook nog eens helemaal volgeladen was met spullen. Ik heb mij aan de max snelheden gehouden om dit verbruik te halen...
Re: Waarom de Up?
Waarom de up? Zitcomfort is stukken beter dan bij de concurrentie. Het zitcomfort in combinatie met het leuke design van de auto was voor mij al genoeg... Verder het rijcomfort (vering/demping), de uitstekende afwerking, de mooie materialen (stoffen stoel in de high up), de degelijkheid, de prijs. Eigenlijk leiden al deze pluspunten tot een erg grote feelgood factor, veel groter dan bij de concurrentie die ik testte. Voor mij draait het bij de koop van een auto uiteindelijk om de feelgood factor. Ik moet me goed in de auto voelen en ik moet er met trots naar kunnen kijken. De up steekt wat dit betreft vér uit boven de concurrentie.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Kleine UP!
- Forum newbie
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 12:44
- Locatie: Wieringerwerf
Re: Waarom de Up?
Keus genoeg in dit segment, en wij hebben al die kleine auto's bekeken en zo nodig in gereden. Eerst bij de ford in het dorp gekeken naar de KA een leuk autootje en een serieuze kandidaat. Toen naar een ander dorp de Toyota aygo bekeken deze viel dank zij de verkoper meteen af (vervelende man). Naar de stad dan maar en naar de Fiat Panda onder de loep genomen. Pittig karretje maar af en toe had ik het idee dat ik in een brommobiel reed. Suzuki Splash dan maar. Heel leuk autootje dus ging ook mee in de overweging. Ook nog bij Renault Twingo gekeken maar ik heb eigenlijk wat tegen franse auto's dus viel die ook meteen af. Paar dagen rust en de zoektocht ging verder en zowaar er kwam een serieuze kandidaat om de hoek kijken in de vorm van de Kia Picanto, mooie moderne auto en betaalbaar en we waren er meteen verlieft op we zouden daar voor de vier cilinder gaan want de drie cilinder had te weinig vermogen vond ik. Tot dat we bij de volkswagen dealer terecht kwamen, daar stond hij dan de UP! en verkocht was ik. We zij nog twee keer terug geweest en bij de derde keer hebben we hem besteld, een zwarte high UP! Bleu motion. We hadden nog een meevaller want we kregen nog 500 euro extra voor onze oude Golf TDI terug (hadden we niet verwacht) en nu maar hopen dat het gauw 9 juni wordt want dan wordt de UP! afgeleverd (verjaardags kado)
Beter 1 UP! BM in de hand dan de lucht van dieselolie.
Re: Waarom de Up?
volkswagen wie anders?
heb gekozen voor de up omdat ik een opvolger zocht voor mijn polo uit 2001 wou eerst een polo bm kopen maar omdat ik alleen ben is de up groot genoeg.
Had mijn twijfels over het weggedrag maar na 1 proefrit was ik er van overtuigd dit wordt mijn volgende wagen echt een prima auto.
heb gekozen voor de up omdat ik een opvolger zocht voor mijn polo uit 2001 wou eerst een polo bm kopen maar omdat ik alleen ben is de up groot genoeg.
Had mijn twijfels over het weggedrag maar na 1 proefrit was ik er van overtuigd dit wordt mijn volgende wagen echt een prima auto.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
-
- Forum newbie
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 16:25
- Locatie: Zuid Holland
Re: Waarom de Up?
Ik heb een aantal jaren in een Polo gereden naar alle tevredenheid. Sinds een kleine drie jaar rij ik een Ford Fiesta maar deze valt in de praktijk tegen qua rij-prestaties (60 pk is te weinig voor zo'n auto). Heb gekeken naar Opel Agila en Toyota Yaris. Opel viel af vanwege lage inruil prijs en Toyota viel af vanwege negatieve ervaring bij de dealer. Toen kwamen de Seat Mii en de VW Up bij mij in beeld. Na een proefrit met de Up en Mii was ik gelijk enthousiast over dit type auto. Uiteindelijk is het de Up geworden vanwege een paar details welke ik bij de Up mooier vond (type velgen, glazen achterklep, dubbel laadvloer kofferbak), maar toch ook een klein beetje het merk wat de doorslag gaf. De aanschaf en inruilprijs waren bij beide merken nagenoeg gelijk.
Verwacht in week 32:
High Up! BlueMotion 75pk; 5-deurs; black pearl; executive en drivepakket; reservewiel.
High Up! BlueMotion 75pk; 5-deurs; black pearl; executive en drivepakket; reservewiel.
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: di 31 jul 2012, 17:52
Re: Waarom de Up?
Waarom de UP! ? Als je vooral en altijd een parkeerplaats kan hebben in de stad, dan is dit zeker de ideale auto en hij ziet er gewoon goed uit
Let's go UP
IN BESTELLING: 2 deurs High Up; 75pk BMT; Up! Black; Drive pakket; Panorama schruif-/kanteldak; Upsilon LM velgen; Zonder typeaannduiding; Lederen bekleding
IN BESTELLING: 2 deurs High Up; 75pk BMT; Up! Black; Drive pakket; Panorama schruif-/kanteldak; Upsilon LM velgen; Zonder typeaannduiding; Lederen bekleding
Re: Waarom de Up?
VW UP! omdat hij goed te betalen is, de levensduur van VW altijd erg goed is, een nieuw segment van VW is. VW is wel een naam om hoog te houden.
Daarnaast rijdt de UP! super en zuinig
Daarnaast rijdt de UP! super en zuinig
Re: Waarom de Up?
Volgens mij is de Up groter dan een Golf 1 of Polo 1...sneeuw schreef:een nieuw segment van VW is.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
Re: Waarom de Up?
en ze hebben ook een lupo en een fox gehad zijn toch echt a segment auto`s
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L