Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 24 jul 2016, 14:18

Sowieso beroep doen op garantie. Je hebt recht heb twee jaar garantie

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » zo 24 jul 2016, 18:28

Kan zijn dat de opladers toch te licht zijn. Ik gebruik in huis de oplader van mijn oude TomTomGo
maar zou in principe ook via de pc moeten opladen
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door bassie » zo 24 jul 2016, 20:13

Dank voor jullie snelle antwoorden. Ik heb me maanden aan die Garmin Maps & More lopen ergeren. Hoewel het een kek ding is. Bij aanschaf dacht ik: dat wil ik stoer op mijn dashboard hebben. In de touch-bediening vind ik het nogal een ouderwets onding.

Afijn, wat betreft de batterij is er een kwartje gevallen. Ik probeer het uit te leggen. Ten eerste, in de laatste consumentengids van zomer 2016 staat een test van 26 (losse) navigatiesystemen. Dan zijn er maar twee serieuze aanbieders: TomTom en Garmin. Algemene klacht: vertrouw niet op de accu. De accu's worden steeds minder goed. De nieuwste navigatiesystemen van TomTom en Garmin werken naar verluid maximaal één uur op de accu.

De Garmin M&M gebruiken wij wel eens in onze andere auto. Dat vond ik nu juist een voordeel van een los display ten opzichte van een ingebouwde. Echter, de batterij is meestal leeg. Dat komt, denk ik, omdat hij automatisch op standby gaat als je hem van het dashboard haalt (en wij niet dagelijks met de Up rijden). Je kunt ook kiezen hem uit te schakelen. Tussen standby en uitschakelen zal vast een verschil zitten. Ik neem even aan: in standby zal hij nog (meer) stroom verbruiken en loopt hij langzaam leeg. Uitgeschakeld niet of minder. (Als je hem uitschakelt, duurt het opstarten nogal lang - maar dat ervaar ik niet als een probleem). Dat de accu leeg is, is op zich geen probleem. Maar dan komt het. Als je wilt gaan rijden met de Navigon aan een USB lader met een lege accu, dan blijft hij hoe dan ook uitvallen.

Conclusie:
Het apparaat werkt niet puur op de USB voeding, hij moet een minimale accucapaciteit hebben.

Ik heb het aparaat nu opgeladen en warempel, nu doet hij het weer aan de USB lader.
Handicap:
Het ding laat je in het ongewisse over de batterijcapaciteit. Zoals we bij elke smartphone gewend zijn hoeveel % de batterij is geladen, zowel tijdens gebruik als tijdens laden, ontbreekt dat bij de Garmin. Bij mij komt het er op neer: of de accu is vol of hij is leeg.

Mijn oplossing:
Vooraf aan de USB lader en/of bewust uitschakelen.
(Ik heb geen merkbare verschillen geconstateerd tussen laptop, 230V stekker of sigarettenaansteker, hoewel mijn smartphone sneller is opgeladen via een 230V stekker dan via een usb-ingang van een laptop. Dus er zullen wel verschillen in laadtijd zijn, maar dat kan ik niet verifiëren).

Succes er mee.
Laatst gewijzigd door bassie op ma 25 jul 2016, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 25 jul 2016, 09:09

Ik heb met de M&M in mijn Up! ook hetzelfde gehad. Dit was een Navigon. Deze heb ik thuis 2x aan de oplader (tomtom) moeten hangen omdat hij helemaal leeg was.
Met de M&M van Garmin in de Ibiza heb ik nog geen problemen gehad dat hij leeg was/is terwijl ik met deze auto minder rijdt en de M&M gewoon op stand-by staat.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door AlexVDL » do 28 jul 2016, 10:34

Ik zet mijn Garmin M&M altijd handmatig uit als ik hem niet gebruik. Zelfs na twee maanden in het dashboardkastje werkt hij nog steeds. Opstarten duurt wel lang, maar als ik hem aan de houder klik dan is hij weer snel opgeladen. Hier dus geen priblemen.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 15 aug 2016, 10:27

Forum vrienden,

Ik heb gister de laatste update Q2 2016 naar binnen geharkt. Ik ga vanavond kijken of deze werkt naar behoren. Als dat zo is ga ik hem ter beschikking aan jullie

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 15 aug 2016, 15:21

Weet niet of dat zo 123 mag... 't Is in ieder geval illegaal.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 15 aug 2016, 15:50

TwitNour schreef:Weet niet of dat zo 123 mag... 't Is in ieder geval illegaal.
Als je een maps and more hebt waar nog een abbo op zit tot eind dit jaar kun je de kaarten gewoon ervan af halen en gebruiken op een ander toestel, weinig illegaals aan? :P

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 15 aug 2016, 16:34

arnout84 schreef:
TwitNour schreef:Weet niet of dat zo 123 mag... 't Is in ieder geval illegaal.
Als je een maps and more hebt waar nog een abbo op zit tot eind dit jaar kun je de kaarten gewoon ervan af halen en gebruiken op een ander toestel, weinig illegaals aan? :P
Quote '''Als dat zo is ga ik hem ter beschikking aan jullie ''' maar dit is een ander verhaal #
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 15 aug 2016, 16:40

Nou oke, dan niet :)

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » di 16 aug 2016, 07:54

Even snel googlen op: "freshmaps mn7 & mn8 q2 2016" brengt je ook bij de update ;-)
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » di 16 aug 2016, 10:39

;)

lexi81
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 15:57

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door lexi81 » ma 19 sep 2016, 16:01

Ik heb sinds de Q2 update problemen met de bluetooth koppeling. De Navigon loopt vast wanneer ik een telefoon probeer te koppelen. Ga ik terug naar Q1 2016 dan heb ik dit niet, zijn er anderen die dit ook hebben? Ik update altijd alle bestanden: nfs, gta, poi, pom en map files.

Tweede probleem wat ik een al een hele tijd heb is dat onze telefoons S5, S7, Moto X 2014 vaak de Navogon niet als headset herkennen, terwijl dit bij de bluetooth instellingen op de telefoons wel aangevinkt staat. Gevolg: je wordt gebeld, je klikt op opnemen op de Navigon en vervolgens moet je je telefoon pakken om te kunnen praten.

ik heb voor beide problemen al een reset gedaan, zonder resultaat. Iemand nog ideeën?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » ma 19 sep 2016, 17:03

lexi81 schreef:Ik heb sinds de Q2 update problemen met de bluetooth koppeling. De Navigon loopt vast wanneer ik een telefoon probeer te koppelen. Ga ik terug naar Q1 2016 dan heb ik dit niet, zijn er anderen die dit ook hebben? Ik update altijd alle bestanden: nfs, gta, poi, pom en map files.

Tweede probleem wat ik een al een hele tijd heb is dat onze telefoons S5, S7, Moto X 2014 vaak de Navogon niet als headset herkennen, terwijl dit bij de bluetooth instellingen op de telefoons wel aangevinkt staat. Gevolg: je wordt gebeld, je klikt op opnemen op de Navigon en vervolgens moet je je telefoon pakken om te kunnen praten.

ik heb voor beide problemen al een reset gedaan, zonder resultaat. Iemand nog ideeën?
Dit laatste probleem heb ik ook sinds kort, ik heb de navigon niet van de nieuwste kaarten/updates voorzien dus daar ligt het niet aan. Ik heb trouwens een iPhone 6.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

lexi81
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 15:57

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door lexi81 » vr 23 sep 2016, 09:38

Tja, ik moet wel toegeven dat mijn kaart update via een "alternatieve" manier is gedaan. Iemand anders die dit ook heeft gedaan en geen problemen heeft met de bluetooth functie?

lexi81
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 15:57

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door lexi81 » vr 23 sep 2016, 10:48

marco50ST schreef:Ben eigenlijk heel tevreden over maps and more. .... kan alleen niets vinden mbt demping van muziek bij de commando's van de navigatie. ... Zie eerdere post.
er is een ApplicationSettings.xml in de BT map. Daar staat een rijtje met prioriteiten van geluiden, o.a. commando's waarschuwingen en media. Mogelijk dat je daar iets mee kunt.

En in de mediaplayer map is een soundsettings file met dergelijke instellingen.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » vr 23 sep 2016, 14:23

Als er een filebericht binnenkomt en deze staat te zacht kan het geluid harder door tijdens dit filebericht de volumeknop iets hoger te zetten(draaien). Je kunt hiervan schrikken als het volume tijdens een leuk liedje iets te hoog staat en er komt een filemelding, doof wat zeg je)
ditzelfde geld ook voor je navigatie
en het geluid voor je piepertjes gaat via de radio met de setupinstelling op je radio (bericht van Autheo)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » za 24 sep 2016, 18:20

TwitNour schreef:Ik heb de laatste tijd nog een probleem met m'n m&m. Als ik m'n telefoon verbind (iPhone 6) met het apparaat, dan wil muziek afspelen niet altijd lukken. Op het uitgangskanaal op m'n iPhone staat ook geen 'Car Phone' zoals altijd maar alleen een bluetooth symbool zonder tekst.

Om dit te verhelpen moet ik de Mape and More soms meerdere keren opnieuw aanzetten (en zoals bekend duurt dat soms gewoon even). Helaas dat het bij de eerste keer opstarten meestal niet werkt.

Is iemand bekend met dit probleem? Of ben ik de enige? Zie foto voor het kanaal op m'n iPhone
In ik heb sinds ik dit probleem had maar afgewacht tot iOS10. Had gehoopt dat het wellicht daar aan zou liggen, maar het is echt een probleem van de Garmin. Bluetooth streamen in de Toyota van m'n ouders en de auto die ze ervoor hadden werkte 100% goed. Ik heb al geconstateerd dat het probleem zich voordoet bij iPhone 6 of ouder. Dus de iPhone 6s en 7 hebben dit probleem niet. Zijn er mensen met iPhone 6 dus hetzelfde probleem hebben? Ik kan toch niet de enige zijn? Ik heb ook lang gewacht op een Garmin update maar die is ook al lang niet meer geweest.

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door avreenen » za 24 sep 2016, 21:17

TwitNour schreef:
TwitNour schreef:Ik heb de laatste tijd nog een probleem met m'n m&m. Als ik m'n telefoon verbind (iPhone 6) met het apparaat, dan wil muziek afspelen niet altijd lukken. Op het uitgangskanaal op m'n iPhone staat ook geen 'Car Phone' zoals altijd maar alleen een bluetooth symbool zonder tekst.

Om dit te verhelpen moet ik de Mape and More soms meerdere keren opnieuw aanzetten (en zoals bekend duurt dat soms gewoon even). Helaas dat het bij de eerste keer opstarten meestal niet werkt.

Is iemand bekend met dit probleem? Of ben ik de enige? Zie foto voor het kanaal op m'n iPhone
In ik heb sinds ik dit probleem had maar afgewacht tot iOS10. Had gehoopt dat het wellicht daar aan zou liggen, maar het is echt een probleem van de Garmin. Bluetooth streamen in de Toyota van m'n ouders en de auto die ze ervoor hadden werkte 100% goed. Ik heb al geconstateerd dat het probleem zich voordoet bij iPhone 6 of ouder. Dus de iPhone 6s en 7 hebben dit probleem niet. Zijn er mensen met iPhone 6 dus hetzelfde probleem hebben? Ik kan toch niet de enige zijn? Ik heb ook lang gewacht op een Garmin update maar die is ook al lang niet meer geweest.
ik heb dit probleem ook.
Ik heb mijn iphone opnieuw gekoppeld en tot zover gaat het weer goed

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » za 24 sep 2016, 21:48

avreenen schreef:
TwitNour schreef:
TwitNour schreef:Ik heb de laatste tijd nog een probleem met m'n m&m. Als ik m'n telefoon verbind (iPhone 6) met het apparaat, dan wil muziek afspelen niet altijd lukken. Op het uitgangskanaal op m'n iPhone staat ook geen 'Car Phone' zoals altijd maar alleen een bluetooth symbool zonder tekst.

Om dit te verhelpen moet ik de Mape and More soms meerdere keren opnieuw aanzetten (en zoals bekend duurt dat soms gewoon even). Helaas dat het bij de eerste keer opstarten meestal niet werkt.

Is iemand bekend met dit probleem? Of ben ik de enige? Zie foto voor het kanaal op m'n iPhone
In ik heb sinds ik dit probleem had maar afgewacht tot iOS10. Had gehoopt dat het wellicht daar aan zou liggen, maar het is echt een probleem van de Garmin. Bluetooth streamen in de Toyota van m'n ouders en de auto die ze ervoor hadden werkte 100% goed. Ik heb al geconstateerd dat het probleem zich voordoet bij iPhone 6 of ouder. Dus de iPhone 6s en 7 hebben dit probleem niet. Zijn er mensen met iPhone 6 dus hetzelfde probleem hebben? Ik kan toch niet de enige zijn? Ik heb ook lang gewacht op een Garmin update maar die is ook al lang niet meer geweest.
ik heb dit probleem ook.
Ik heb mijn iphone opnieuw gekoppeld en tot zover gaat het weer goed

Sinds ik de up nieuw heb knikkert ie soms wel en soms niet de muziek eraf, of met een lage kwaliteit. Sinds kort lijkt het probleem steeds meer terug te komen. Ik heb ook een iPhone 6 trouwens maar binnenkort de 7, even zien of het probleem dan ook weg is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie