Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.EdUp! schreef:Als ik zo snel kijk naar de filmpjes is de duurste aanpassing ten opzichte van de TSI de versnellingsbank. Stoelen zijn slechts voorzien van een GTI bekleding op de standaardstoelen. Dat valt mij wel een beetje tegen. Verder een ander stuur (+150 euro?), velgen (+300 euro?), bekleding (+150euro), zwarte hemel (+250 euro) die qua prijs nog wat doen. Als dit boven de 20.000 euro komt als vanafprijs dan is het gekkenwerk
Er gaan andere bumpers op, een andere uitlaat, een ander versnellingsbak en ga zo maar door. Allemaal zaken die ontwikkeld zijn en die uiteindelijk geld op moeten brengen. De up! GTI zal rond de 20k gaan kosten maar ik verwacht de kans dat ie onder de 20 komt heeeeel marginaal klein.
Hopen dat VW de GTI weg gaat geven is begrijpelijk maar dat zal het geval niet zijn en zoals Kevin aangeeft zijn er nu al best wat mensen die zonder moeite 20k uitgeven aan een up! TSI. Het is maar wat je referentiekader is. Als je in 2012 een take up! kocht voor 8700 euro dan vind je 20k bizar veel geld voor een up! als je gewend bent om Mini's van 35k te speccen dan is een up! GTI het koopje van de week.
Ben je gewend een A1 vol te drukken met opties voor je vrouw dan blijf je lachen om de prijzen van de up!
Ik denk dat het een niche model blijft en dat Volkswagen dat al lang prima vind.