up! GT

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: up! GT

Bericht door EdUp! » ma 16 sep 2013, 22:06

De motor is tot nu toe al vergeven aan de Taigun, Golf en Polo. Dat maakt de 110pk 1.0TFSI niet meer een heel bijzondere motor in de up GT. Mocht die er nog komen dan verwacht ik inmiddels iets meer pk's uit het blok.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 17 sep 2013, 08:29

EdUp! schreef:De motor is tot nu toe al vergeven aan de Taigun, Golf en Polo. Dat maakt de 110pk 1.0TFSI niet meer een heel bijzondere motor in de up GT. Mocht die er nog komen dan verwacht ik inmiddels iets meer pk's uit het blok.
Waarom? Motor is één onderstel is 2. Dat is veel belangrijker. Waarom zou het eeuwenoude hot hatch concept niet in deze auto werken? Kleine auto, sterke motor?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » di 17 sep 2013, 08:57

Ik vrees dat er op korte termijn weinig terecht komt van de Up GT........... :-(

Mocht er een 110pk turbo motor in komen dan zal een chip wonderen doen. ( 140/145 pk op 850kg......... )

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: up! GT

Bericht door EdUp! » di 17 sep 2013, 09:08

Petrolhead Tom schreef:
EdUp! schreef:De motor is tot nu toe al vergeven aan de Taigun, Golf en Polo. Dat maakt de 110pk 1.0TFSI niet meer een heel bijzondere motor in de up GT. Mocht die er nog komen dan verwacht ik inmiddels iets meer pk's uit het blok.
Waarom? Motor is één onderstel is 2. Dat is veel belangrijker. Waarom zou het eeuwenoude hot hatch concept niet in deze auto werken? Kleine auto, sterke motor?
Voor en hothatch die echt geen koopje gaat worden wil je toch net iets anders dan een motor die aan de onderkant van het Golf gamma geplaatste wordt. Iets meer vermogen en/of toeren zou ik toch wel willen.

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » di 17 sep 2013, 09:24

Voor 24/25k heb je al een Polo GTI
Dus wat zou een basis Up GT kosten ? Ik denk 15/16k
Een dubbele Up.
Polo gti is ook dubbel vergelijken met een basis uitvoering.
Golf idem.

Ongeveer dan hè :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 sep 2013, 13:18

EdUp! schreef:
Petrolhead Tom schreef:
EdUp! schreef:De motor is tot nu toe al vergeven aan de Taigun, Golf en Polo. Dat maakt de 110pk 1.0TFSI niet meer een heel bijzondere motor in de up GT. Mocht die er nog komen dan verwacht ik inmiddels iets meer pk's uit het blok.
Waarom? Motor is één onderstel is 2. Dat is veel belangrijker. Waarom zou het eeuwenoude hot hatch concept niet in deze auto werken? Kleine auto, sterke motor?
Voor en hothatch die echt geen koopje gaat worden wil je toch net iets anders dan een motor die aan de onderkant van het Golf gamma geplaatste wordt. Iets meer vermogen en/of toeren zou ik toch wel willen.
Die kans acht ik bijzonder klein. Hooguit dat ze iets met de uitlaat of inlaat gaan doen zodat hij wat leuker klinkt dan een standaard motor. Waarom zouden ze ook veel meer moeite doen? Het dubbele vermogen van een standaard up en een turbo motor is toch voldoende?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » ma 28 okt 2013, 19:11

Blijft het stil of is er wat nieuws ?
Vind het wel jammer.. Had serieus een GT verwacht........................................

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: up! GT

Bericht door JuP ! » wo 30 okt 2013, 20:21

Tsja....dan komt er een vaag stukje waarin ze het opeens hebben over een Up! met 4 cilinder. Echter past dat niet, dus zou de GT een langere neus krijgen.
Yet where the current Up! utilises a 1.0-litre three-cylinder engine, the forthcoming Up! GT already scores the same 1.2-litre four-cylinder turbo engine found in the Polo 77TSI Comfortline. But, Schafer explains, the Up! GT also already gets a slightly longer nose than the regular models
Bron; Caradvice

Allemaal vaag, en ik denk met een aardig korreltje zout te moeten nemen. Ook omdat er binnen de VAG juist meer met 3 cilinders gewerkt gaat worden, getuige de nieuw door Audi ontwikkelde 1.5 ltr 3 cilinder met 130 pk/200Nm.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » do 31 okt 2013, 06:37

I call bullshit. Dit is wel het minst aannemelijke scenario. Kom maar op met die drie cilinder GT.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » vr 01 nov 2013, 09:53

Vooralsnog komt er helemaal niks.
De Up is alweer even op de markt. Als er een GT zou komen zou er inmiddels al wat meer concreets zijn ? Of wat marketing spyshots, illustraties of whatever. Er komt gewoon niks :-/

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » vr 01 nov 2013, 19:14

Ik ben bang dat je gelijk krijgt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: up! GT

Bericht door JuP ! » vr 01 nov 2013, 19:21

Misschien bij de volgende generatie Up! In 2017
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: up! GT

Bericht door Riddick » do 07 nov 2013, 20:16

Hij kan ook komen als de facelift doorgevoerd wordt.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: up! GT

Bericht door up! » do 07 nov 2013, 20:35

Riddick schreef:Hij kan ook komen als de facelift doorgevoerd wordt.
Natuurlijk komt de up! GT. De topmodellen van Audi (RS) kwamen ook altijd pas aan het eind van de levenscyclus, als het model al weer bijna uit productie was (meest recente voorbeeld: RS3).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: up! GT

Bericht door DonkUp » do 07 nov 2013, 20:51

Schijnbaar is het prototype gesloopt, BM onderdelen biedt onderdelen van een Up! GT aan.... :?: :?: :?:
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: up! GT

Bericht door Blackupzhz » vr 08 nov 2013, 06:29

DonkUp schreef:Schijnbaar is het prototype gesloopt, BM onderdelen biedt onderdelen van een Up! GT aan.... :?: :?: :?:
Kan ik alleen het motorblok en de versnellingsbak kopen ;-)
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: up! GT

Bericht door Xanderv » vr 08 nov 2013, 09:03

Natuurlijk komt de up! GT. De topmodellen van Audi (RS) kwamen ook altijd pas aan het eind van de levenscyclus, als het model al weer bijna uit productie was (meest recente voorbeeld: RS3).[/quote]

Ik denk niet dat hete zo natuurlijk is. Dit model is niet op de markt gebracht voor die reden. Ik zeg niet dat het niet kan of gaat gebeuren maar de aygo enzo hebben ook niet een sportversie terwijl die merken ook sportversies hebben.

Er moet heel wat aangepast worden aan de auto wil er een gt komen, denk alleen de carrosserie dan kan blijven haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 nov 2013, 11:53

DonkUp schreef:Schijnbaar is het prototype gesloopt, BM onderdelen biedt onderdelen van een Up! GT aan.... :?: :?: :?:
Bron?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: up! GT

Bericht door JuP ! » vr 08 nov 2013, 15:49

Ze adverteren er mee zeker datvhet GT onderdelen zijn......en dan zeker de hoofdprijs vragen.......
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: up! GT

Bericht door DonkUp » za 09 nov 2013, 13:49

Petrolhead Tom schreef:
DonkUp schreef:Schijnbaar is het prototype gesloopt, BM onderdelen biedt onderdelen van een Up! GT aan.... :?: :?: :?:
Bron?
www.vwwinkel.nl
Ze bieden verschillende (3 cylinder TSI) motoronderdelen aan: turbo, inlaat, luchtfilterhuis, brandstofpomp, injectierail...
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie