MX-Arjen Gaat ook aan de UP!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
MX-Arjen
Forum newbie

MX-Arjen Gaat ook aan de UP!

Bericht door MX-Arjen » wo 21 mar 2012, 13:25

Dag allemaal,

Kwam het forum tegen naar wat rond gezocht te hebben op het internet! Ziet er leuk uit, allereerst daar mijn complimenten voor!

Ben 20 jaar, in augustus wordt ik 21. Ben nog student en werk parttime bij de Gamma. Volg de opleiding Commerciële economie in Emmen aan Stenden hogeschool.

Even iets over mijn auto historie. Reed eerst eerst rond in een Citroen Jumper 2.8 HDI. Deze bus hadden we voor de motocross. Was toen nog een fanatieke motocrossers. Tegenwoordig niet meer, afgelopen maandag helaas weer opnieuw geopereerd aan de knie.

Bestelbus werd verkocht en er kwam een Peugeot 107 weer. Leuke auto met alle opties erop die er waren in die tijd.
Auto zelf aangepast naar mijn eigen smaak. 16" wielen, 3cm verlaagd, Musketier achterspoiler, audio installatie en een striping.
Afbeelding
Afbeelding

Naar een tijdje wou ik wel wat anders, iets snellers en groters. Via via bij een Golf V terecht gekomen. 2.0FSI Sportline met 150PK Met allerlei opties, Schuifkanteldak, regensensor, afneembare trekhaak etc. Deze auto heb ik uiteraard ook weer naar eigen smaak aangepast.
19" velgen, schroefset en een audio installatie.
Afbeelding
Afbeelding
Hele nette auto alleen wat te duur in wegenbelasting en verbruik als je een student bent.

Dus de Golf particulier verkocht en een nieuwe UP! Besteld!

Move Up! met 60 PK in de kleur Deep black pearl. met het Executive pakket.

Natuurlijk zijn er ook alweer allerlei plannen voor de up!
*Verlagen Liefst een schroefset maar die zijn nog niet beschikbaar dus ik ga eerst maar voor de 35MM H&R veren.
*16/17" Honingraad velgen met een Gouden hart of wit hart
* Xenon verlichting
*US Lights (running lights)
*Luxe kentekenplaten
*Audio installatie
*Stickerbomb op de strip in de grill. Hier laat ik een folie voor maken of bestel ik zelf via internet.

Heb een aantal vragen nog wat betreft de Up!

Zit er een canbus systeem op?
Standaard banden maat is 165/70/14? Met NG van 57,1 en ET waarde van 38? Wat zal het maximale kwa breedte zijn wat eronder zou kunnen? 205 of 195?
Heeft de originele radio Tulp uitgangen voor een versterker?

Wanneer de Up! In mijn bezit is zal ik hier natuurlijk foto's van maken en uploaden!

Groeten,

Arjen

eas
Vagling liefhebber

Re: MX-Arjen Gaat ook aan de UP!

Bericht door eas » wo 21 mar 2012, 13:45

Arjen

welkom hier op het forum , en voor je leeftijd al een hele mooie auto historie ( dat had ik toen niet :o )
ook een hele mooie uitvoering voor de up! gekozen ( krijg bijna de zelfde ;) )
je vragen kan ik nog niet beantwoorden , ik ben ook nog in afwachting van mijn upje ....
maar er zijn er hier al die er al in rond rijden die kunnen waarschijnlijk beter

Erik
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 21 mar 2012, 14:07

Welkom! Volgens mij de eerste persoon die zijn Up wil aanpakken! SUPER! :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

henri
Forum eindbaas
Contacteer:

Bericht door henri » wo 21 mar 2012, 14:46

Welkom hier. Leuke plannen heb je met je Up. Toen ik de topic-titel zag, vermoedde ik al: óf een motorcross-fan óf een Mazda liefhebber. Je bent dus het eerste ;)

De Up is voorzien van het CANBUS-systeem. De radio heeft een QUADLOCK-stekker. Of de originele RCD215 radio voorzien is van RCA-uitgangen voorzien is, durf ik je niet te vertellen.

6,5Jx16" wielen ET35 of ET38 met een 195/45R16 band moet je wel kwijt kunnen raken onder de Up. Zelf heb ik gekozen voor 6Jx16" ET40 met 185/50R16 banden. Iets breder staat wel veel dikker, maar beïnvloedt ook je verbruik en prestaties in nadelige zin.

Mijn broer had vroeger een Golf III 75 pk. Met de originele bandenmaat 175/65R14 was dit een lekker vlot te rijden auto. Ook met 195/50R15 reed zijn auto niet verkeerd. Na de overstap op 215/40R16 waren de looks perfect, maar de auto was niet meer vooruit te schoppen. Waar de auto eerst vrij vlot naar de 175 km/u op de teller liep, was er met de 16 inches met moeite 160 km/u op de teller te halen. Afrolomtrek van alle maten was vergelijkbaar, dus onderling geen onacceptabele maatafwijkingen.

Er loopt hier al een topic met welke bandenmaten standaard geleverd worden op de Up. O ja, hier:

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... maat#p2704

Als je in de buurt van de juiste afrolomtrek wilt blijven, dan zijn 185/50R16, 195/45R16 en 195/40R17 geschikte maten. Als je plannen hebt voor een schroefset, dan kun je ook nog 195/40R16 overwegen. De afwijking in omtrek van 4,1% ligt dan buiten de algemeen als acceptabel geldende 2% grens. Wel komt je auto als gevolg van de lagere wang al gelijk 1 cm lager te liggen :D

JuP !
Forum eindbaas

Bericht door JuP ! » wo 21 mar 2012, 15:27

Welkom Arjen !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia

zeg maar JP ! ;)

High-up!
Vagling liefhebber

Bericht door High-up! » wo 21 mar 2012, 16:46

Welkom Arjen! Gaat het noorden des lands dan nu echt vertegenwoordigd worden!?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Up&Go
Vagling liefhebber

Bericht door Up&Go » wo 21 mar 2012, 16:50

Welkom!

RoyVisser
Vagling liefhebber

Bericht door RoyVisser » wo 21 mar 2012, 16:58

vaag, ik had een hele reactie getypt, is die niet geplaatst :P

geen zin om weer het hele verhaal te typen, maar ben erg benieuwd naar het de stickerbombing, komt het al vaker tegen op vw meetings, terwijl het van origine op Driftwagens en imports gebeurde. Daar vind ik het ook echt wel bij passen. Op een VAG moet de wagen kwa looks er wel wat meer naar zijn, maar dat moet met de verlaging en velgen keuze wel goed komen. Ik zit zelf ook te denken aan de HR maar wacht toch liever nog wel even tot er schroefsets uitkomen, dan staat de wagen eigenlijk precies zoals je wilt, terwijl ik met enkel vaste verlagingssets eigenlijk nooit 100% tevreden was. Bij mij gaat de voorkeur uit naar een setje oldskool porsche velgen (16inch) Teledials of Gullideckels. Denk toch echt wel dat dat heel vet komt te staan, erg benieuwd naar jouw velgenkeuze, gok een beetje de bbs look?

ps, stickerbomb vinyl is vrij makkelijk aan te komen, maar misschien wil je een bepaald thema?

owja, en natuurlijk welkom! Behoorlijk lijstje wagens voor iemand die hooguit 2 jaar rijd :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 21 mar 2012, 18:19

Stickerbomb vinyl? Dat is handig!
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

RoyVisser
Vagling liefhebber

Bericht door RoyVisser » wo 21 mar 2012, 18:59

Heel handig :)

http://www.stickerbomb.de/

Het is natuurlijk toffer om het helemaal zelf te doen (wat ook eigenlijk de oorsprong is natuurlijk) maar voor kleine details is het wel gewoon grappig en vooral makkelijk :)

Afbeelding
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » wo 21 mar 2012, 19:19

Tjeeee, hoe v.rn..k je je auto zeg :( :( :(
Tja, tis een persoonlijke smaak natuurlijk maar ik kan dit absoluut niet mooi vinden !!
Bah bah (en zonde van je auto en geld)

Straks heb je zoiets.............http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... x=71&ty=70
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » wo 21 mar 2012, 21:03

Hi,

Welkom op het forum.

Bryan

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » wo 21 mar 2012, 21:10

Ja sorry......
Welkom op t forum, zo te zien aan je vorige autos ben je een echte liefhebber!! Mooie wagens zeg........succes met de Up straks !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

MX-Arjen
Forum newbie

Bericht door MX-Arjen » do 22 mar 2012, 11:28

Bedankt allemaal!

@ Henri, het zal waarschijnlijk dus mogelijk zijn om de US Lights aan te zetten via de Vagcom? Want dan vraag ik meteen even bij de dealer als ze dit voor mij aan willen zetten. Zullen 7J velgen met maximaal een 195 band ook nog gaan zonder aanlopen met de H&R veren met een verlaging van 35mm?

Zal even kijken wat ik tegenkom,
Zit zelf hieraan te denken
Afbeelding
Afbeelding

16" wordt waarschijnlijk de maat, dan is er nog een twijfel over een goud of wit hart van de velgen.

Wat betreft de radio, ik zag dat er achterin ook uitsparingen waren voor speakers, zijn de kabels hier al voor getrokken?

@ Roy visser, de bedoeling is dat er folie opkomt, de originele stickerbomb allemaal losse stickers laten helaas vaak los. Ook wil dit nog wel eens verkleuren. Verwacht zelf eigenlijk dat het nog wel even duurt voordat er schroefsetjes op de markt zijn voor de Up! Maar een setje Gullideckels zal ook zeker niet verkeerd staan onder een Up!.

@RonUP Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak. Kwam deze fotoshop tegen op internet en was eigenlijk meteen verkocht aan het idee van de stickerbomb.
Afbeelding
Ik ga dan alleen voor het stuk in de gril, en het is maar folie als ik er flauw van ben of bij de verkoop gaat het er weer af.

Morgen is het trouwens zover! Om 11 uur kan ik de Up! ophalen! :D

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » do 22 mar 2012, 11:49

Helemaal te gek! Waar koop je die stickerbomb folie?

MX-Arjen
Forum newbie

Bericht door MX-Arjen » do 22 mar 2012, 11:57

http://www.stickerbomber.nl/

Afmeting Normaal Vinyl Wrap Vinyl Hi-Tack Vinyl
S 60x40 cm € 35,00 € 55,00 € 50,00
M 140x40 cm € 50,00 € 80,00 € 75,00
L 150x70 cm € 80,00 € 130,00 € 120,00
XL 200x130 cm € 150,00 € 240,00 € 225,00

Wat is de afmeting van de grill van de Up!?

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » do 22 mar 2012, 12:15

Dat weet ik zo niet. Prijzen vallen me nog wel mee! Gaaf!

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 11 apr 2012, 14:36

Nog nieuws hier?

Kneeke
Vagling liefhebber

Bericht door Kneeke » do 27 sep 2012, 15:09

proton,zit bij ons in het dorp.laatst geweest super aardig.we moesten maar een keer langst komen met de UP!'s van het forum.....
heb ook nog wat plannen voor m'n UP!...

Plaats reactie