- Pearl Black High Up
- Pearl Black Inleg
- 60pk BlueMotion
- 16" Classic Velgen
- Drive Pakket
- Executive Pakket
- Titaanzwart Interieur
- Geen Typeaanduiding (bluemotion wordt er nog afgehaald)
- Plaatsvervangend Reservewiel
In mijn voorstellings topic heb ik al een beetje aangegeven wat mijn beweegreden zijn geweest voor de aanschaf van de up! Maar laat ik dat ook hier maar doen. Ik ben al sinds jongs af aan verslingerd aan autorijden en autoracen en alles wat daarmee te maken heeft, al mijn voorgaande autos zijn dus ook vrijwel altijd de topmodellen geweest van desbetreffende hatchback (GTTi/GTi/VR6/Cupra R etc). Waarbij ik vooral bij mijn laatste auto de wagen echt begon te gebruiken op het circuit. Dit was zo enorm gaaf maar ook zo enorm duur met een auto waarmee je ook woon werk rijd, dat ik voor een keuze stond. Of de wagen behouden en heel langzaam doorsparen naar een nieuwe snelle wagen en hetzelfde blijven doen, of een fikse stap terug en op die manier een veel goedkopere vorm van woonwerk/onderhoud creeeren en er over een tijdje een echte specifieke trackday auto bij aanschaffen. Heb toen eerst gekeken naar tweedehands autoos, maar daarbij weet je nooit wat je koopt en toen ik er voor de grap een nieuwe aygo mee ging vergelijken schrok ik eigenlijk van het geld wat ik daarmee kon besparen. Ik ben toen gaan rondrijden op het industrieterrein en langsgeweest bij een aantal tweedehandsdealers, totdat ik de up zag staan die toen net binnen was (had wel al een tijd geleden de eerste shots gezien maar verwachte de auto nog niet) bij de dealer. Gelijk een proefrit gemaakt en diep onder de indruk. Nog even de nummers vergeleken en de up! is de veiligste manier om over een periode van 4 jaar mij 10.000 te besparen tov mijn vorige auto (inclusief 4000 bijleggen op mijn vorige auto!)
knoop was vrij makkelijk doorgehakt

Het is de bedoeling om nog wel wat kleine dingen te veranderen aan het uiterlijk, verder verlagen (ik houd wel van hard geveerde wagens) en mooie (aparte) zomervelgen (de classics worden de wintervelgen) en misschien wat kleine optische aanpassingen zoals een carbon diffuser zoals ben heeft gedaan (heb de folie hier ook liggen)
Dat zal in de eerste paar maanden van in bezit hebben wel een beetje gaan gebeuren, waarna ik daarna lekker ga rondtuffen met het autootje. Einde van de maand zelfs al een trip naar de Nordschleife geplant (niet om eroverheen te rijden met de up! overigens, waarschijnlijk met wat exotischers

Maar eerst nog maar even wachten op 18 mei, dan mag ik hem namelijk ophalen, nog maar een paar nachtjes dus!